به وب سايت رسمي آبــگرم نيــوز خوش آمديد

مطلب ارسالي توسط يكي از بينندگان اين سايت
 
درباره وبلاگ


اين وبلاگ به سايت خبري تحليلي تبديل شده لطفاً اطلاعات جديد را در آدرس زير پيگيري كنيد www.AbgarmNews.ir
پیوندهای روزانه


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

نقشه جغرافیای استان قزوین 

شما همشهريان محترم ميتوانيد با عضويت در اين وبلاگ هرگونه مطلب و اخبار بروز منطقه اي را برايمان ارسال كنيد تا با نام شما در صفحه اول وبلاگ به نمايش گذاشته شود .

 

آبگرم وطن من
اين وبلاگ ديگر بروز نمي شود. لطفاً به آدرس جديد مراجعه كنيد.

آبگرم شهری است در بخش آبگرم شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین ایران.
این شهر به علت نزدیکی به گردنه آوج به مانند گلوگاه برای تردد بسیاری از مسیرها می‌باشد. این شهر دارای آبگرم طبیعی است و یکی از سایت های معروف آب معدنی استان به نام حمام ارشیا در این شهر قرار دارد که پذیرای مسافران و توریستها در تمام فصول سال مخصوصا تابستان و تعطیلات عید میباشد طبق آمار منتشر شده از سوی مدیریت مجموعه ارشیا در تابستان سال 90بیش از 400000نفر از هموطنانمان از این مجموعه زیبا دیدن و استفاده نموده اند و همچنین آبگرم یکی از نواحی خوش آب و هوای استان بوده و محلی به نام چشمه علی و محلی بنام چهل چشمه (قرخ بلاغ) و غاری بنام مغار که در حاشیه شهر آبگرم میباشد همچنین دو دهنه پل استراتژیک هم که در ورودی شهر قرار گرفته است از نقاط دیدنی شهر آبگرم میباشد.

از روستاهای مهم پیرامون آبگرم می‌توان عباس آباد، کلنجین، ساغران، ارتش آباد و شینگیل را نام برد.

آبگرم شهری است كه از نظر توريستی بودن زبانزد است و جاده ی بين المللی از مركز آن ميگذرد. جمعيت آبگرم نسبت به شهر های اطراف بسيار زياد است . و به علت مرکزیت داشتن نسبت به روستاهای سایر بخشهای اطراف از موقعیت تجاری بسیار خوبی برخوردار است. قدمت شهر آبگرم بيش از 150 سال ميباشد . داشتن ارگانهای دولتی ،روستا های بسيار زياد و از مزايای اين شهر است . حمام آب معدنی كه يكی از معروفترين و توريستی ترين مكانهای شهرستان آبگرم بشمار می آيد . اين حمام در سال 1380-1381 با همكاری و سرمايه گذاری بسيار تغيير نمود و با باز سازی اين حمام به اين شهر رونق داده اند.

محصولات کشاورزی:ازمحصولات کشاورزی بخش آبگرم میتوان به انواع صیفیجات،هندوانه،خربزه،جو، گندم،انگور وانواع میوه های سردرختی اشاره کرد. همچنین این بخش دارای حوضچه های پرورش آبزیان سردابی نظیر قزل آلا و مرغداریهای صنعتی و سنتی و دامداری های فراوان میباشد .
مهم ترين سوغاتی اين شهر سفال و ظروف سفالی می باشد .

اين شهر با دارا بودن 2 پاساژ و داشتن فروشگاه هاي بزرگ و معتبر رايانه ای و خدمات كشاورزی و لوازم خانگی كه بسياري از كشاورزان و دانش آموزان روستايي و اهالي شهر نيازمند آن ميباشد را در خود جاي داده است.

غار 10.000 ساله عباس آباد كه طبق گفته اهالي و روستاييان روستای عباس آباد كه يكي از روستا هاي نزديك به شهرستان آبگرم ميباشد در هنگام جنگ با روسيه عده ي زيادي از مردم آن زمان در درون آن غار پنهان ميشدند و زندگي ميكردند كه با آگاهی روسها ورودی آن غار را به آتش كشيدند و تمامی مردم آن غار را قتل عام نمودند .
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب